فعالیت رسمی خبرگزاری رسا روز دوشنبه با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز شد .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مراسم آغاز بکار خبرگزاری رسا با تبریک عید سعید غدیر خم به نقش رسانه در فرهنگسازی در جامعه اشاره کرد و افزود:رسانه های بیگانه در جریان اعدام صدام به گونه ای عمل کردند که این جنایتکار قرن بعنوان قهرمان و شهید راه خدا معرفی شد .

وی با اشاره به اینکه امروز سرنوشت مسائل سیاسی , اجتماعی درمیدان رسانه ها تعیین می شود گفت:چنانچه مراکز خبری به عنوان تغذیه کنندگان رسانه ها به صورت صحیح و سالم اداره شوند نتایج بسیار مثبتی در پی خواهد داشت .

آیت الله مکارم شیرازی با بیان‌اینکه افتتاح خبرگزاری رسا کار خوبی است که دیر انجام شد افزود:مراکز خبر باید اخبار روز راسالم , دقیق , شجاعانه و بدور از جناح بازی منعکس کنند .

وی با تاکید بر اینکه باید از مراکز حوزوی و پژوهشی و تاریخچه حوزه‌های علمیه خبررسانی کرد گفت:اگر در صدا و سیما یک هفته به نام حوزه نامگذاری شود می توان بسیاری از این مراکز و حوزه‌ها را به‌مردم معرفی کرد .

حضرت آیت الله مکارم شیرازی هشدار نسبت به آفات حوزه و بیان‌راهکارهای رفع آن را از دیگر وظایف خبرگزاری رسا دانست و گفت: اکنون دشمنان تلا‌ش می کنند با ترفندهای مختلف میان شیعه و سنی اختلا‌ف بیاندازند تا تنها سد راهشان را که دین اسلا‌م است از بین ببرند .

وی راه اندازی شبکه العالم در صدا و سیما را مفید ارزیابی کرد و افزود:این شبکه در مقایسه با دیگر شبکه های جهانی از عملکرد مناسبی برخوردار بوده است .

مدیرعامل خبرگزاری رسا نیز در حاشیه مراسم آغاز بکار خبرگزاری رسا گفت:انتقال هدفمند اخبار و اطلا‌ع رسانی فراگیر از حوزه های علمیه از اهداف تاسیس این خبرگزاری است .

محققی افزود:از آغاز بکار پایگاه اطلا‌ع رسانی رسا در سال , 82این پایگاه بیش از 20 هزار محصول خبری به جهانیان عرضه کرده‌است.

وی گفت:با اخذ مجوز خبرگزاری این پایگاه به عنوان خبرگزاری تخصصی حوزه های علمیه رسا که یک خبرگزاری غیر دولتی است افتتاح و به همت جمعی از طلا‌ب و دانش پژوهان اداره می شود
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا